تنبیه کردن کودکان با آرامش کامل

تنبیه کردن کودکان در آرامش

بهترین تنبیه ها برای کودک

جولی گرین مدیر اجرایی شبکه تربیت کودکان در مصاحبه خود عنوان کرد؛ تنبیه کردن کودکان می تواند در نهایت آرامش اتفاق بیافتد. با این مدل تنبیه کودکان، می‌توانید نظمی را در خانه برقرار کنید که خانه را متشنج نمی‌کند و اعضای خانه را از آن بیزار نمی‌کند. به عبارتی شما فضای صمیمی را متشنج نمی‌کنید.

این یکی از مهارت‌هایی است که والدین باید بیشتر درباره آن بدانند. ایجاد و اجرای قوانینی در خانه، که همه بتوانند به این قوانین احترام بگذارند شاید کار دشواری به نظر بیاید اما بعد از دانستن این تکنیک‌ها چندان هم کار سختی نیست. بیایید به این روش‌ها نگاهی بیاندازیم.

تنبیه کردن کودکان با آرامش یعنی چه ؟

تنبیه لازم نیست به معنای دقیق تنبیه سنتی آن باشد. در واقع تنبیه یکی از هزاران ابزاری است که ما از آن با کمک آن دوست داریم رفتار کودکان یا حتی بزرگسالان را اصلاح کنیم و یا حتی رفتار مورد نظر را در آن‌ها ایجاد کنیم.

خشم کودکان و تنبیه کردن کودکان با آرامش

در واقع تمام تلاش ما در به کارگیری تنبیه برای کودکان این است که با ابزاری برای آن‌ها رفتار مناسب را توضیح دهیم؛ تا اصول اولیه رفتار خوب را فرا بگیرند! در واقع این اهداف تنها با صحبت کردن و گوش دادن قابل دستیابی هستند. یک رابطه گرم و محبت آمیز بین والدین فرزندان می‌توانند این دستاورد را برای آن‌ها داشته باشد.

بهترین تنبیه ها برای کودک

  1. در تنبیه کردن کودکان هم پیشگیری بهتر از درمان است

مانند بسیاری از مشکلات سلامت جسمی و روانی دیگر، انگار که این یک قانون باشد

پیشگیری بهتر از درمان است.

جولی گیرین اعتقاد دارد سالهای اولیه برای کودکان نوپا، بهترین زمان برای آغاز معرفی برخی از حد و مرزها است. در این زمان به سادگی می‌توان انضباط و نظم را در کودک درونی کرد؛ البته در این کار نباید زیاده‌روی کنید.

او تاکید می‌کند که مغز کودکان نوپا به شدت جوان است و ممکن است ارتباط بین رفتار و پیامدها را درک نکنند.

  1. جلوگیری از تنبیه کردن کودکان

برای جلوگیری از تنبیه کردن کودکان، لازم است قوانین خانوادگی داشته باشید که از پیش تعیین شده است و همه اعضای خانواده به آن پایبند هستند.

وقتی صحبت از قانون در خانواده است لازم می‌شود به این نکته توجه کنید: در اجرای قانون محکم اما منصف باشید.

  • این اصل به این معنا است که شما باید قوانین خود را با توجه به توانایی افراد خانواده و منصفانه تنظیم کنید.
  • با این حال باید به یاد داشته باشید که کودکان همیشه در حال آزمایش کردن هستند تا دنیا را بشناسند. بنابراین حتما سعی خواهند مرد در ارتباط با قوانین دائما مرزهای آن را آزمایش کنند تا بتوانند دایره اختیارات و استقلال خود را گسترش دهند.
  • کودکان، پیش از انجام دادن آزمایشات خود سعی می‌کنند شما را زیر نظر بگیرند؛ زیرا می‌ترسند اگر از ابتدا اقدامی کنند اعتماد شما را نسبت به خود از دست بدهند.
  • بنابراین کودکان دائما شما و دیگر اعضای خانواده را زیر نظر می‌گیرند و منتظر می‌شوند تا شما این قوانین را زیر پا بگذارید. به محض آن که به نتیجه برسند دیگر قانونی برای آن‌ها وجود ندارد.
  • شما باید بتوانید به قوانین خود متعهد باشید. برای جلوگیری از تنبیه کردن،‌ سعی کنید ثابت قدم باشید. زیرا کودکان استثناء قائل نیستند و متوجه این نمی‌شوند که چطور یک قانون همیشه قانون نیست.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

برای خانواده‌ها خوب است که بتوانند چند چیز را به شکل کامل در نظر داشته باشند:

  • قوانین خود را درباره اینکه چه چیزی خوب است یا چه چیزی خوب نیست به سادگی به کودکان توضیح دهید.
  • از تشویق‌های مثبت استفاده کنید. «وقتی می‌بینید بچه‌ها واقعاً خوب رفتار می‌کنند، آنها را تحسین کنید: وقتی با خواهر کوچک یا برادر کوچک‌شان به شیوه‌ای دوست‌داشتنی صحبت می‌کنند، یا وقتی به یکی از اعضای خانواده مهربانی می‌کنند حتما آنها را تشویق کنید»
  • احساسات خود را برای کودکان شرح دهید. «حتی درباره یک کودک چهار ساله نیز، مطمئن باشید که احساسات تنها و بهترین چیزی است که توسط او درک می‌شود.»
  • اندازه دقیق زمان تنبیه بسیار مهم است. اندازه آن را دقیق برای کودک با توجه به سن او مشخص کنید. مثلا دو دقیقه در اتاقت بمان.
  • از یک صدای محکم اما آرام (با آرامش) استفاده کنید.
  • از درگیری جلوگیری کنید اینکار از تاثیر کلام شما کاملا کم میکند. درباره محرک بدرفتاری کودک دقت کنید و آن را شناسایی کنید.

تربیت موثر کودک در وهله اول به این معنی است که شما خود احساس کنید تاثیر دارید و او  از شما حساب می‌برد. پس این موضوع به این معنی است که درگیری؛ ناکارآمدی والد را به خود و کودک ثابت می‌کند.

شما باید راه‌های دیگری را تمرین کنید و خلاقیت به کار ببرید. در این راه یادگیری مهارتهایی مانند مدیریت اضطراب و خشم و مدیریت مشاجره و مهارت قاطعیت بهترین راهکار برای والدین است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بر روی ستاره‌ها کلیک کنید تا میزان رضایت‌مندی‌تان ثبت شود.

میزان رضایت‌مندی 0 / 5. شمارش آرا 0

هیچ نظری ثبت نشده است! شما اولین نفر باشید ...

0 0 پیام
امتیاز مطلب
0 پیام ها
بازخورد درون خطی
نمایش همه پیام ها
0
لطفا دیدگاه خود را بیان کنیدx